Forside
 
IværksætterGuide
 
 
 
 
Om Startinfo.dk
 

Iværksættermiljøer, kontorhoteller og øvrige lokaler i Odense

 

Hvor skal din nye virksomhed ha' adresse i Odense?

Mange iværksættere vælger at leje sig ind hos kontorfællesskaber eller egentlige iværksættermiljøer. Det kan der være mange gode grunde til. Selvom det jo ofte er billigere at drive firmaet fra hjemadressen kan det som regel godt betale sig at få en "adresse ude i byen".

 

Dels er der en masse ting, der er lettere. Det er ofte en "god" adresse, der er mødelokaler, nogle gange reception, fælles kopi mv., men den største fordel er ofte noget helt andet...

 

Det at bo i et miljø giver en helt masse sparring i dagligdagen, et netværk med andre iværksættere og dermed, viser undersøgelser, en markant forøget "overlevelseschance" for din nye virksomhed. Vi har prøvet her på siden at liste alle de miljøer vi kan finde i Odense. Tjek dem ud og se om ikke nogle af dem passer til din virksomhed.

 

 

PARTNERE I

ODENSE

KOMMUNE:

 

 

Larsen og Birkeholm Patent Varemærke Designbeskyttelsereau

 

 

 

 

ITN Vision Software til webshops

Videnbyen

Videnbyen

Cortex Park 26, 5230 Odense M

Tlf. 63 15 71 01, videnbyen@syddanskeforskerparker.dk

 

Videnbyen i Odense er det nyeste innovationshus med et miks af forskere, virksomheder og studerende. Du finder startup-virksomheder, innovative virksomheder, investeringsselskaber samt Syddansk Uiversitets vækst- og entreprenørskabsaktiviteter.

 

I huset finder du desuden kontorhotel, prototypelaboratorier, iinkubationsmiljøer, tilbud til startups, moderne møde- og konferencefaciliteter til udlejning samt en café.

 

I Videnbyen kan du både få skrivebord i fællesarealer og eget kontor fra 2-11 personer. Hvis du ikke har brug for en fast plads men stadig ønsker at være en del af de mange muligheder, der er for iværksættere i Videnparken, kan du få en On the Go plads, hvor du hverken får bord eller kontor.

 

Priserne er:

Skrivebord i kontorfællesskab koster 2.295 kr./mdr. pr. person

Eget kontor koster 2.186 kr./mdr. pr. plads

On the Go koster 500 kr./mdr. pr. person

 

Du kan også blive en del af kontorfællesskab for start-ups, hvor du deler kontor med andre start-ups (New Bizz). For at blive en del af dette New Bizz kontorfællesskab, skal din virksomhed være yngre end 3 år, og du må ikke have været en del af syddanske forskerparker før. En plads i kontorfællesskabet for start-ups koster det 800 kr./mdr. ved minimum 2 personer.

 

Vil du læse mere om de forskellige løsninger, du kan få hos Videnbyen, kan du læse mere her

 

Du kan besøge Videnbyens hjemmeside her

 

 

 

Qred tilbyder erhvervslån til iværksættere i Odense

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ansøg om et erhvervslån 

 

 

 

 

 

 

 

FÅ BILLIGT OG HURTIGT EN ERHVERVSKONTO

Lunar Bank tilbyder billig erhvervskonto til selvstændige.

 

 

 

Coworking Plus

Coworking Plus

Kochsgade 31D, 2. sal., 5000 Odense C

Tlf. 54 33 95 00, mads@coworkingplus.dk

 

Coworking Plus er et kontorfællesskab centralt i Odense, med kontorløsninger til alt fra freelancere til større virksomheder. Er på udkig efter en nem og central kontorløsning? Så læs med her.

 

De lyse og moderne rammer er fordelt på 6000 m2, hvilket gør Coworking Plus til Syddanmarks største kontorfællesskab. Der er mere end 600 coworkers fra 140 forskellige virksomheder i alle former og størrelser.

 

 

 

Lejere tilbydes en komplet Plug’n’Play løsning, hvor Coworking Plus tager hånd om alt kontordrift. Du kan fokusere på at vækste din virksomhed, nyde det store netværk i huset, samt blive inspireret ved mere end 30 årlige sociale og faglige events.

 

Kontorfællesskabet er placeret i hjertet af Odense, i den gamle cykelfabriks lokaler, på Kochsgade 31, kun 10 minutters gang fra banegården, og med mere end 100 gratis parkeringspladser i gården til dig, dine medarbejdere, samarbejdspartnere og kunder.

 

Priserne starter fra 700 kr. + moms per måned, hvor både el, vand, varme, kontorrengøring og internet er inkluderet. Du betaler ingen forudbetalt husleje, og kun 1 måneds depositum. Vi tilbyder også en ekstrem kort opsigelse på kun 1-3 måneder.

 

Med i lejen får du også følgende:

  • 24/7 adgang til kontoret
  • Adgang til vores netværk af 600 coworkers
  • Professionelle hæve- sænkeborde og ergonomiske kontorstole
  • Fri adgang til i alt 17 mødelokaler
  • Fri print & scan
  • Mulighed for frokostordning
  • God kaffe og te ad libitum
  • Fælles morgenmad hvér fredag
  • 30 årlige sociale og faglige events

 

Coworking Plus tilbyder følgende kontorløsninger:

 

Flyverplads - 700 kr. + moms pr. md.

Det perfekte alternativ til café-arbejde (med gratis kaffe)

Med en Flyverplads hos Coworking Plus får du 24/7 adgang til at sidde i lounges og hyggelige kroge, og arbejde fokuseret på dit projekt. Det er den perfekte løsning til dig, der arbejder på et helt nyt projekt, der skal op og køre, og gerne vil være en del af et stort netværk alligevel.

 

Flexplads - 1.250 kr. + moms pr. md.

Den perfekte løsning dig på farten!

Med en Flexplads får du adgang til et skrivebord 2 gange ugentligt, i hjertet af vores kontorfællesskab, hvor du nemt og hurtigt kan sætte din computer op, og gå i sving med dagens gøremål. Flex Pladsen er perfekt til dig, der måske ikke har tid til at være på kontoret hver dag, men stadig har brug for en fast base.

 

Fast plads - 2.200 kr. + moms pr. md.

Den perfekte løsning til startups!

Med en fast plads får du dit eget skrivebord i det åbne og lyse kontorfællesskab. Du kan arbejde lige når du har lyst, og bliver en del af det store fællesskab i huset. Det er perfekt til freelancere, små startups eller dig der arbejder remote.

 

Lukket kontor - fra 5.000 kr. + moms pr. md.

Den perfekte løsning til den etablerede virksomhed!

Med et lukket kontor hos Coworking Plus, får du dit eget kontor, hvor du nemt kan lukke døren, og fokusere 100% på arbejdet. Vi tilbyder lukkede kontorer fra 2 til 50 skriveborde. Det er den perfekte løsning til vækstvirksomheden, der måske har et par medarbejdere, men også selskabet der ønsker at udvide med en afdeling i Odense.

 

Hvis du vil høre mere, er du meget velkommen til at tage kontakt og komme forbi huset til en uforpligtende rundvisning.

 

Er du interesseret i at læse mere om Coworking Plus, kan du besøge hjemmesiden her!

 

 

 

  

OFF13

OFF13

Thujavej 13, 5250 Odense SV

Tlf. 40 15 17 11, kontakt@off13.dk

 

OFF13 er et helt nyistandsat kontorfællesskab, hvor du kan leje eget kontor eller en kontorplads i et åbent coworking space. Lejerne hos OFF13 er typisk mindre virksomheder - både iværksættere og erfarne ejere. Her kan du med fordele udveksle tanker og viden på tværs af fag.

 

Du kan både leje et skrivebord i et åbent kontorfællesskab og et skrivebord i dit eget lukket kontor.

 

Kontorplads i fællesrum

 

En fast kontorplads det åbne kontormiljø hos OFF13 er et oplagt valg for dig, der har en enkeltmandsvirksomhed og som ønsker at arbejde i et inspirerende og kreativt miljø omgivet af andre iværksættere. Du får  mulighed for at netværke og få faglig sparring fra andre ligesindede.

 

Du er her garanteret eget skrivebord og stol, så det eneste du skal medbringe er din computer, og hvad du ellers skal bruge.

 

Prisen for et skrivebord i åbent kontormiljø er 2.495 kr./mdr.

 

Du binder dig til minimum tre måneder, når du lejer en kontorplads.

 

Eget kontor

 

Du kan også leje dit eget kontor, som du har mulighed for at låse af. Når du lejer eget kontor, vil kontoret være møbleret med skrivebord og stol.

 

Prisen for eget kontor er 2.995 kr./mdr.

 

Du har tre måneders opsigelse.

 

 

Fælles for de to løsninger er, at du får:

  • Lyst og venligt kontormiljø, med kontorplads og stol

  • 24-7, fri adgang med betryggende adgangskontrol

  • Lyn hurtigt internet

  • Kaffe, the og vand med bobler

  • Køkkenfaciliteter

  • Frokoststue / lounge miljø / Cafe-mødeborde

  • Gratis mødelokaler

  • Omklædning og bad

  • Rengøring ved din arbejdsplads og i fællesarealer

  • Sociale og faglige netværk og events

  • El, vand og varmeforbrug

  • Ejendomsskat

  • Forsikring

Du kan også vælge at leje en drop-in plads, som er for dig, der ikke har brug for en fast kontorplads, men stadig ønsker at have en base og mulighed for brug af skrivebord. Med en drop-in plads finder du blot en ledig plads i det åben coworking-miljø. Prisen for en drop-in plads er 1.995 kr./mdr.

 

Du kan læse mere om OFF13 på hjemmesiden her! 

 

 

 

 

 

ordnung

ordnung

Gråbrødre Plads 3, 5000 Odense C

Tlf. 70 26 85 95, info@ordnung.nu

ordnung er kontorfællesskaber rundt om i Danmark. I Odense finder du kontorfællesskabet på hjørnet af Lille Gråbrødrestræde og Gråbrødre Plads.

 

Bygningen er kendt som ”Det Gamle Posthus” er fredet og har både charme og sjæl. Men indvendigt finder du moderne kontorer, indrettet med smukke møbler i stilfuldt design. ordnung har med denne über eksklusive lokation sat en høj standard for, hvad du kan forvente af et professionelt kontorhotel.

 

Se en videopræsentation af ordnung på Gråbrødre Plads her:

 

 

 

Som beboer får du en arbejdsplads med hæve-sænkebord og en ergonomisk stol. Du har desuden fri adgang til at benytte husets faciliteter, som blandt andet omfatter:

 

• Mødelokaler

• Adgang 24/7/365

• Alarmsystem

• El

• Frokostordning

• Kopi/print

• Opbevaring

• Parkering

• Rengøring

• Internet

 

 En kontorplads koster fra 1.500 kr/mdr.

 

Du kan besøge ordnungs hjemmeside her!  

 

 

 

 

Kontorfællesskabet JOVI

Kontorfællesskabet JOVI

Middelfartvej 121, 5200 Odense.

Tlf.  23 36 68 80, email: steen@lykkesminde.dk

 

Nystartet kontorfællesskab i Odense, med 12 faste pladser. Incl. hæve/sænkebord, P-plads, mødelokale, gratis kaffe/te m.m og selvfølgelig lynhurtigt fibernet.


Pris 1500,- pr. mdr.

 

 

 

 

 

 

Workhouse

Workhouse,

Kongensgade 31 B, 1.sal, 5000 Odense C

Tlf. 21 69 15 95, email: info@workhaus.dk

WORKHAUS er beliggende centralt i Odense lige midt i gågaden. De 22 kontorpladser er indrettet i en skøn gammel ejendom fra 1899.

 

På grund af beliggenheden er der gode mulighed for at hente kaffe eller frokost på en af de nærliggende caféer, og det er samtidig i gåafstand fra banegården, hvis man pendler ind eller få gæster med tog.

 

1 kontorplads hos koster 2.995 kr. pr. md. + moms.

 

I lejen er inkluderet egen fast plads med et hvidt hæve-sænkebord, et stort aflåseligt skab, en kontorstol, fri wifi, fri print, varme, el og vand.

 

Man kan gratis booke enten det store eller lille mødelokale efter behov.

 

Hjemmeside: https://workhouse.dk 

 

 

 

 

 

 

Væxthuset

Væxthuset,

Hovedkontor: Telegade 1. 1 sal. Taastrup 2630

Tlf. 53 53 17 17, mail: info@vxh.dk

 

Væxthuset er en kæde af kontorhoteller, hvor man også som iværksætter kan leje sig ind.  Uanset om du er på udkig efter nye, større, eller mindre kontorlokaler, eller du mangler et kliniklokale til din praksis, så kan Væxthuset måske hjælpe dig.

 

Er du lejer i et af Væxthuset kontorhoteller, er mulighed for gratis at benytte alle Væxthusets mødelokaler i både Danmark og Sverige. Du kan se oversigt over byerne, hvor Væxthuset har afdelinger.

 

Der er fri parkering, Ingen binding og så er der åbent 24/7.

 

Priserne starter ved  1.095 kr. + moms pr. md. for en "flexplads", men ellers er der mange muligheder både for eget kontor eller stor kontor . Du kan finde Væxthuset i følgende byer:

 

SJÆLLAND: ALBERTSLUND | BRØNDBY | GLADSAXE | HVIDOVRE | HOLBÆLK | KØGE | RINGSTED | RØDOVRE | SLAGELSE | SØBORG | TAASTRUP | VALLENSBÆK | 
FYN: ODENSE 
JYLLAND:  ESBJERG | FREDERICIA | HEDENSTED | VEJLE | AARHUS 

 

Hjemmeside: https://vaexthuset.dk/

 

 

 

 

 

 

Voxeværket

Voxeværket,

Hovedkontor: Københavnsvej 69 1.sal, 4000 Roskilde

Tlf. 70707041, ho@voxevaerket.dk

Voxeværket er en kæde af kontorhoteller, hvor man også som iværksætter kan leje sig ind.

 

Præsentable rammer, hvis man som iværksætter har lyst til at etablere sig i et landsdækkende stærkt fællesskab. Her bor du sammen med mindre virksomheder fra 2-5 ansatte, hvor mixet med helt tunge erhvervsvirksomheder gør særlige muligheder for at netværke. I Voxeværkets ca. 20 huse bor der i dag ca. 600 lejere.

 

Voxeværket tilbyder gennemskuelige lejepriser, gratis mødelokalebooking (også i andre dele af landet), kontormuligheder efter dit behov og gode parkeringsforhold,

 

Priserne starter ved 995 kr. + moms pr. md. for en "flyverplads", 1.890 kr. for en fast plads i åbent storkontor eller fra 2.000,- kr. for dit eget kontor.

 

Du kan finde Voxeværket i følgende byer:

 

SJÆLLAND: AMAGER | CHARLOTTENLUND | EGEDAL | FARUM | GLOSTRUP | ROSKILDE | RØNNEDE | TAASTRUP | NIVÅ
FYN: MIDDELFART | ODENSE
JYLLAND: ESBJERG | FREDERICIA | HADERSLEV | PADBORG | RØDEKRO | SØNDERBORG| AABENRAA | AARHUS

 

Hjemmeside: https://voxevaerket.dk/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Siderne om iværksætteri i Odense kommune præsenteres i samarbejde med itn ∣ vision - software, salg og lagerstyring til webshopsog Qred Erhvervslån

 

 

 

 

 

 

 




1. Iværksætterrådgivning i Odense Kommune3. Odense Kommune og andre myndigheder
Startinfo.dk ApS - DIN nye iværksætterportal
Rubjergvej 67, Lønstrup
9800 Hjørring
5129 1110
hpw@startinfo.dk
CVR: 40043748
OK
Cookie information

Dette websted anvender cookies til at registrere, hvordan du og andre benytter hjemmesiden.
Disse oplysninger bruger vi bl.a. til at se, hvordan vi kan forbedre den for dig som bruger. Læs mere.